zaterdag 15 augustus 2009

Nymburk 2009, dag 1

Hallo allemaal,

We zijn goed aangekomen in Nymburk en hebben een prima reis gehad. we zitten in het sporthotel in Nymburk en als ik mijn kamerraam uit kijk dan zie ik het schietveld al liggen. het grote veld (voor de heren) heeft keurig kunstgras en ons veld (dames) niet maar ligt iets meer in de schaduw, hierdoor blijft het hopelijk wat koeler.

Vandaag heb ik al geschoten, voor het eerst op de velden hier en met het mooiste weer van de wereld, het is hier vandaag zo rond de 28 graden met weinig wind en volop zon. vanmorgen ideaal schietweer maar vanmiddag toch wel ergwarm. het schieten ging erg goed!! met beide bogen geschoten op de lange afstanden (70 en 60 mtr). beide bogen bevielen even goed en deden nagenoeg precies wat ik wilde – zal ik het zelf ook wel goed hebben gedaan ;-)
morgenmiddag is de openingsceremony, daarna mogen wij de officiele training gaan doen, ik heb dan gepland om de 2 korte afstanden nog in te schieten (50 en 30 meter). in de middag wordt dan ook het materiaal (de bogen en hulpmiddelen) gecontroleerd door de scheidsrechters.

Overmorgen (maandag) starten we met de wedstrijd. in de ochtend mogen Mari en ik de lange afstanden schieten. voor Mari is dit 90 en 70 meter en voor mij is dit de 70 en 60 meter. Gerard start in de middag met zijn lange afstanden (90 en 70)
Dinsdag doen we de korte afstanden – dit is voor iedereen 50 en 30 meter, waarna we vanaf woensdag de eliminatieronden krijgen.
iedereen schiet deze op 70 meter. Mari vanaf 9.00 uur, Gerard vanaf 10.00 uur en ik vanaf 14.00 uur.
Nou, dit lijkt me wel weer even voldoende informatie voor een eerste mail. Nog wel even te vermelden: ik voel me goed en het schieten gaat ook zo!! dit in tegenstelling tot hoe ik me vorige week voelde mbt het schieten en de stemming in het algemeen. ik merk dat ik er toch wel zin in begin te krijgen.

groetjes en tot de volgende keer,
Eliane

Geen opmerkingen: