dinsdag 10 juni 2008

even voorstellen

hallo,


Ik ben Eliane Salden, geboren op 14 november 1973 te Enschede. In 1996 ben ik getrouwd met Rob en we wonen in Rekken, Gelderland.

We hebben 3 honden, Kira, Benthe en Renske, 3 nederlandse schapendoezen waar we een kennel voor hebben - Robeliane de la Foret - en af en toe een nestje mee fokken. Hopenlijk lukt dat ook nog dit jaar met Benthe.

We hebben met z'n allen - en dan bedoel ik ook de honden - een aantal leuke hobby's 1 daarvan is motorrijden. we zijn in het bezit van 2 goldwings1800, 1 gele met zijspan, van Eliane, daar zitten de honden altijd in, en 1 rode 'van het eerste uur', deze is van Rob, we zijn de afgelopen jaren op veel treffens geweest door heel europa.

Onze andere hobby doen we pas sinds kort, is handboogschieten. Dit doen we beiden pas sinds 2006. We wilden graag een leuke activiteit gaan doen op 1 van onze weinige vrije avonden en zijn gestart bij de haaksbergsche schutterij, daar werd al snel aangegeven dat ik talent zou hebben en dat ik me zou moeten laten keuren ivm mijn aangeboren heupafwijking om in aanmerking te komen voor de aangepaste sport (gehandicapten). Begin 2007 ben ik hierdoor bij de B-selectie van de kernploeg aangepaste sporten terecht gekomen, dit team werd getraind door de bondscoach H Jacobs, die inderdaad wel geinteresseerd was in mijn schieten. Vanaf dat moment is alles erg snel gegaan en is de hobby topsport geworden.

In Juli 2007 had ik mijn eerste internationale uitzending naar Engeland - stoke mandeville - voor een grand prix toernooi, ik heb me daar, vanwege de zenuwen, gebrek aan ervaring en mijn niveau van dat moment als 1 na laatste geplaatst, slechts met het geluk dat de laatste uitgevallen was vanwege een blessure. Hierdoor leek het erop dat ik dat jaar niet meer internationaal meegenomen zou gaan worden.

Dit tij keerde toch weer toen ik op het NK in Haaksbergen mijn 1100 ster schoot en dit was voor de bondscoach en de bond toch voldoende om mij uit te nodigen en mee te nemen in september naar het WK in Korea waar ik als 6e eindigde.
Vanaf die tijd is Rob, mijn partner, ook meer zijn aandacht gaan verleggen van zelf boogschieten naar het coachen en trainen van mij. Inmiddels is hij mijn personal coach en trainer in samenwerking met de bondscoach.
De plaatsing in Korea gaf mij vanuit het IPC een ticket om naar de paralympische spelen te mogen in Beijing 2008, om dit ticket verzilverd te krijgen moest ik alleen in 2008 op 2 aangewezen landelijke toernooien een limiet schieten op de 70 meter. deze limiet was 283 punten. in Purmerend is me dit niet gelukt maar afgelopen weekend 8 juni heb ik op de wedstrijd in Asten 290 punten geschoten, dit was voldoende om nu toch nog mee te gaan naar Beijing 2008.

1 opmerking:

Jacqueline Zwama zei

Hallo mevrouw salden, omdat ik geen andere mogelijkheid weet om u te bereiken, maar even zo.

ik heb een website genaamd www.marline.nl, de infozine van de Achterhoek. De Infozine is een soort Achterhoeks magazine waar ik allerhande onderwerpen beschrijf die iets te maken hebben met de Achterhoek, zoals nieuws, recepten, tradities, taal enz., dit om onze mooie Achterhoek en al haar facetten te promoten,

Eén van de items is het Achterhoeks Sportbokaal, hierin wil ik Achterhoeks sporttalent en verenigingen voorstellen aan mijn lezers en niet alleen de gangbare, maar ook de wat minder bekende sporten en verenigingen. Nu is mijn vraag of u uw medewerking hieraan wil verlenen, ik stel hieronder wat vragen en ik hoop dat u daar op wil reageren, Ik stel iedere sporter of vereniging dezelfde vragen, zodat onze lezers kunnen vergelijken. De vragen zijn in enkelvoud gesteld, maar u kunt ze in meervoud lezen wanneer u uw vereniging in het zonnetje wilt zetten.

Ik zou u heel graag asl gast in mijn sportbokaal willen, mocht u dat leuk vinden stuur mij dan even een mailtje, dat kan via het contactformulier op mijn website, dan kan i u de vragen sturen.

vriendelijke groeten,

Jacqueline Zwama